Tämän viikon haasteen aihe on minä/minuus. Osallistua voi runolla tai muulla kirjoituksella. Kirjoituksissa voi esimerkiksi pohtia runon minää, miettiä miten omissa teksteissä lyyrinen minä eroaa kirjoittavasta minästä, kuinka suuri välimatka näiden kahden minän välillä on. Onko tuo välimatka tarpeellinen? Onko niin, että jonkun mielestä hänen kirjoittava minänsä ei juuri eroa lyyrisestä minästä? Onko jonkun runoissa aina samankaltainen puhuja vai vaikuttaako käsiteltävä aihe runoon? Samastuuko kirjoittaja itse lyyriseen minään vai onko tämä minä kirjoittajalle itselleenkin uusi tuttavuus? Kysymykset on tarkoitettu ajatusten herättelijöiksi, ne eivät pyri rajaamaan kirjoitusten tai runojen sisältöä, jokainen käsitelköön aihetta minä/minuus omalla tavallaan.

Aihe on annettu, kirjoituskenttä on vapaa minän temmeltää!

Jos osallistut Runotorstaihin ensimmäistä kertaa, tutustu osallistumisohjeisiin. Valokuvatorstain haasteena on minun. Osallistua voi ensi torstaihin asti.

Maria ja Tui

************************************************************************************************************
Keskiviikkoon klo 21:00 mennessä osallistuneita (tällä kertaa osallistujan ja blogin nimet, linkki vie suoraan kirjoitukseen):

Jenni: Jemory
Hahmo: Kiltin Tytön Blogi
mediaope: mediaopettajan päiväkirjoja
Karpalo: Tärkeimmät asiat
Torstai: Torstai
Kimmo: Näin sen näin
Emmi: Melukylä
itte: myllerryksissä
Tommi: Katson ulos ikkunasta
Medeia II: Runoratsu kavahtaa käärmeitä
Veloena: Veloena
theokratie: theokratie - nyt puhuu jumala
Hanhensulka: Dionysoksen kevät
Marikki: Kuusi
Janka: Janka's log, stardate 2006
puoli: puolitotuus
Kirsi: Minä olen.
Auriga: Minun sanani - Mietteitä ja kysymyksiä
Sikuri: Sikuri I I
Sirpa: Harvennettu arpi
taikkari: taikkarin mäellä
Diogenes: Diogenes - erään avoin valehdeltu elämä
Kirsti: Kirjailijan häiriöklinikka
Timo: Aika ja minä
Mymskä: Toisaalta ja toisaalta
Iines: Ikkunaiines
Kati: Haavahuone
Liisa: Liisan jutut
KaHJo: Perhepotretti
juontaja: Juontaja
Che Kafkakoski: Linssilude
Karri: Muisti|kirja
Cane: Polyrytmi etc.
Merja: Juolahdukset
Tassu: Tassutuksia
Kukkis: Kukkamaa
Hestia: Hestian pieniä ajatuksia
Viuhti: Pala sinistä saippuaa
Valpuri: Valpurin vinttikamari
exme: Ajatusviiva
Marika: Kinttupolut
minnie: Minun on opeteltava taas uudestaan elämään, hengittämään.
SusuPetal: SusuPetal
Tuulisuoja: Tirkistysaukko
-C-: Russian Tea Time
Ulkopuolinen: etsimässä minuutta
Elegia: Kello viiden tee -syanidilla, kiitos
Rita: Rita Mentor
-A-: |H|aavekuvia
Viive: horisontissa majakoiden epileptinen välke
Sahrami: Hätiköityjä päätelmiä
Leevi: Leevi Lehto ; intro ja perustelut June 4, 2006 10:00 AM
Terhonen: lainauksia
Sari alias Lady Baffles: keksi
Henkka: Harhalogi
Tanssiva harmaa pantteri: Tanssiva harmaa pantteri
AnitaK: Sanat
Torstai-Sivusta: Sivusta
hihat: Pitkä siima
riirii: viidenkympinvuodatusblogini
Pörrö: Ihan kiva elämä
PA: Pää auki